T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - Namık Kemal İlkokulu

DİJİTAL ÇAĞIN ALFA KUŞAĞI ÇOCUKLARI

“Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları” Projemiz ile yeni nesil alfa kuşağı çocuklarına VR (Virtual Reality) sanal gerçeklik gözlükleri ile dijital sınıf içi sanal deneyimler yaşatmak, yenilikçi eğitim ve öğretim paradigmasını hayata geçirmek, dijital çağın çocuklarına metaverse evrenine tanıtmak istiyoruz. Üst düzey düşünme ve üretme becerilerini, yenilikçilik kapasitelerini geliştirmelerini, dijital dünyanın içeriğini ve kurallarını fark etmelerini ve dijital öğrenciler olmalarını istiyoruz. Projemiz 7-12 yaş arası ilkokul öğrencilerinin dahil olduğu bir projedir. ( VR sanal gerçeklik gözlüğü proje kurucusu tarafından projedeki tüm ortaklara kargo ile gönderilecektir. Böylece tüm proje ortakları bu işi yapabilecektir. Bu sanal gerçeklik gözlüğü gerçekleştirilen "Dijital Öğretmenler Projesi" kapsamında alınmıştır. METU ODTÜ & Habitat & ING ile işbirliği içinde ve eTwinning projesine entegre edilmiştir.)

Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları ( Alpha Generation Children of the Digital Age) "Duygu ŞAHİN TURAN" öncülüğünde 4/C Sınıfında yürütülmektedir.

04-06-2023

 

 

 

 

 

 

 


“Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları” Projemiz ile yeni nesil alfa kuşağı çocuklarına VR (Virtual Reality) sanal gerçeklik gözlükleri ile dijital sınıf içi sanal deneyimler yaşatmak, yenilikçi eğitim ve öğretim paradigmasını hayata geçirmek, dijital çağın çocuklarına metaverse evrenine tanıtmak istiyoruz. Üst düzey düşünme ve üretme becerilerini, yenilikçilik kapasitelerini geliştirmelerini, dijital dünyanın içeriğini ve kurallarını fark etmelerini ve dijital öğrenciler olmalarını istiyoruz. Projemiz 7-12 yaş arası ilkokul öğrencilerinin dahil olduğu bir projedir. ( VR sanal gerçeklik gözlüğü proje kurucusu tarafından projedeki tüm ortaklara kargo ile gönderilecektir. Böylece tüm proje ortakları bu işi yapabilecektir. Bu sanal gerçeklik gözlüğü gerçekleştirilen "Dijital Öğretmenler Projesi" kapsamında alınmıştır. METU ODTÜ & Habitat & ING ile işbirliği içinde ve eTwinning projesine entegre edilmiştir.)

Hedeflerimiz

1. Projedeki tüm öğrencilere VR Sanal gerçeklik gözlüklerinin tanıtılması.

2. Bu gözlükler için kullanılacak Web 2.0 uygulamalarını öğretmek.

3. Öğrencilere metaverse evrenini tanıtmak ve onlara yeni deneyimler kazandırmak.

4. Steam çalışmalarıyla üst düzey düşünme ve üretim becerileri geliştirmek.

5. Dijital dünya, dijital ayak izi, dijital vatandaşlık, siber zorbalık, güvenli internet kullanımı gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

6. Dijital okuryazar olmak

7. Teknolojiyi doğru kullanmalarını sağlamak.

8.Dijital yetkinliklerin geliştirilmesi.

Çalışma Süreci:

Türkiye ve Gürcistan'ın kurucu ortak olduğu projemizi en fazla 10 Türk üye okulla yürütmeyi planlıyoruz. Projemiz 5 aylık bir proje olacak. Ocak ayında başlayacak ve Mayıs ayı sonunda sona erecek. Proje başlangıcında öncelikle bir öğretmen tanıtım web semineri düzenlenecektir. Tüm proje okullarının etkili bir şekilde iletişim kurabilmesi ve çalışmaları yürütebilmesi için her ayın başında bir öğretmen web semineri düzenlenecektir. Öğrenciler için bir tanıtım web semineri düzenlenecektir. Oluşturulacak iş programı ve görevler ile ortak çalışmalar yapılacak ve ortak ürünler elde edilecek.

Beklenen Sonuçlar:

1. Sanal gerçeklik gözlüğünü tanır, tek başına desteksiz kullanabilir.

2. Web 2.0 araçlarına hakimdir ve öğretmen desteği olmadan kullanabilme becerisine sahiptir.

3. Metaverse evreninin ne olduğunu bilir, başka bir arkadaşına anlatacak bilgiye sahiptir.

4. Steam işini yapabilir ve yenilikçi üretim kapasitesini geliştirebilir.

5. Dijital dünyanın ne olduğu, dijital ayak izinin ne olduğu, siber zorbalıkla nasıl mücadele edileceği, sosyal ağlarda nasıl güvende olunacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olur

6. Dijital okuryazar olmak ve teknolojiyi amacına uygun kullanmak için dijital yetkinliğe sahip olmak.

 Proje Ekibi

04-06-2023

 

 

 

 

 

PROJE TAKVİMİMİZ 

Ocak Ayı:

1.Projenin öğrencilere tanıtımı

2.Veli izin belgelerinin alınması

3.Twinspace’ye öğrencilerin kaydedilmesi

4.Her ortağın kendini, okulunu tanıtması

5.Öğrencilerin kendilerini tanıtması

6.Proje ön anket çalışmasının yapılması

7.Öğretmen Tanışma Toplantısı

8.Proje logosu ve Afişi Tasarlama ve seçimlerin yapılması

9.Müfredata Entegre dosyalarının yüklenmesi

10.Öğretmen - öğrenci webinarı yapılması

11.Öğrencilerin Steam Etkinliklerini belirlemesi 

Şubat Ayı:

1.Etkinlik: “EON-XR” Web 2.0 aracı ile Dünya konulu “Sanal Gerçeklik Çalışması”

2.Etkinlik: Steam Etkinliği

3.Etkinlik: Dijital Dünya eğitimi “Dijital Ayak İzi” konusu

4.Etkinlik: Wordwall Web 2.0 aracı ile bir değerlendirme çalışması

5.Etkinlik: 7 Şubat Güvenli İnternet Günü Çalışması

Mart Ayı:

1.Etkinlik: “3D Mekanlar” Web 2.0 aracı ile Görsel Sanatlar dersi için Mimari Yapılar konulu “Sanal Gerçeklik Çalışması”

2.Etkinlik: Steam Etkinliği

3.Etkinlik: Dijital Dünya eğitimi “Siber Zorbalık” konusu.

4.Etkinlik: Kahoot Web 2.0 aracı ile bir değerlendirme çalışması

Nisan Ayı:

1.Etkinlik: “EON-XR” Web 2.0 aracı ile Geometrik Cisimler konulu “Sanal Gerçeklik Çalışması”

2.Etkinlik: Steam Etkinliği

3.Etkinlik: Dijital Dünya konulu eğitimlerimizden “Dijital Dünyada Etik Değerler ve Türkçe'nin Doğru Kullanımı” konusu

4.Etkinlik: Quizizz Web 2.0 aracı ile bir değerlendirme çalışması

5.Etkinlik: String Art çalışması

6.Etkinlik: Steam Dergisi (Book Creator) çalışması 

Mayıs Ayı:

1.Etkinlik: “3D Mekanlar” Web 2.0 aracı ile Müzeler konulu “Sanal Gerçeklik Çalışması”

2.Etkinlik: Steam Etkinliği

3.Etkinlik: Dijital Dünya eğitimi “İnternet, Ekran ve Oyun Bağımlılığı” konusu

4.Etkinlik: Socrative Web 2.0 aracı ile bir değerlendirme çalışması

5.Etkinlik: 9 Mayıs eTwinning günü çalışması

6.Etkinlik: Karışık Ülke Takımları Çalışması

7.Etkinlik: Dijital Dünya Eğitimleri Kelime Bulutu Çalışması (Word Art)

Haziran Ayı:

1.Proje Sonu değerlendirme raporları

2.Öğrenci ve öğretmen katılım sertifikaları

3.Proje sonu değerlendirme raporları

4.Proje Kapanış webinarı

5.Proje yaygınlaştırma çalışmaları

6.Proje Kalite Etiketi Başvuruları

Sanal Gerçeklik Çalışmalarımız

04-06-2023

 

 

 

 

 

 

Steam Çalışmalarımız

04-06-2023






Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları ( Alpha Generation of the Digital Age) isimli proje "Murat AKBOĞA" tarafından yürütülmektedir.

01-06-2023








Proje Ekibi Öğrencileri

04-06-2023









Anket Çalışmalarımız

04-06-2023









Sanal Gerçeklik Çalışmalarımız

04-06-2023









Steam Etkinliklerimizi Seçiyoruz

04-06-2023









Dijital Dünya Eğitimlerimiz

04-06-2023









Web 2.0 aracı Değerlendirmelerimiz

04-06-2023









Öğrenci Webinarımız

04-06-2023









Öğretmen Katılım Sertifikası

04-06-2023









Dijital Çağın Alfa Kuşağı Çocukları ( Alpha Generation of the Digital Age) isimli proje "Zeynep YILDIRIM" tarafından yürütülmektedir.

05-06-2023









Sanal Gerçeklik Çalışmalarımız

05-06-2023









Steam Etkinliklerimizi Seçiyoruz

05-06-2023









Dijital Dünya Eğitimlerimiz

05-06-2023









Web 2.0 aracı Değerlendirmelerimiz

05-06-2023









Steam Etkinliklerimiz

05-06-2023









Proje Değerlendirme Süreci

05-06-2023









Öğrenci Katılım Sertifikası

05-06-2023









Öğretmen Sertifikası

05-06-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.06.2023 - Güncelleme: 08.06.2023 06:06 - Görüntülenme: 113
  Beğen | 0  kişi beğendi